6. december 2007

Lad os ikke glemme julens budskab / The reason for the Season

I dag viser jeg min julekrybbe. Jeg fik alle figurerne da jeg gik i 1. klasse. Jeg gik nemlig på nonneskole (OK - der overraskede jeg nok de af jer der ikke kender mig godt nok til at vide det!!)og alle vi piger var hvert år SÅ spændt på hvilken af skolens flotte krybber vores klasse fik lov til at sætte op. Derfor ønskede jeg mig også at have en derhjemme og den har fulgt mig lige siden. Dengang lavede jeg selv en stald af en papkasse og i 70'erne stod figurerne på draperet lilla velour. Men min søde mand forærede mig senere denne stald, så i de sidste mange år har den set sådan ud. Og så siger jeg TAK til alle der besøger min blog og til alle jer der har taget udfordringen op - jeg prøver at komme rundt til jer allesammen og kommentere, men det kræver jo at jeg har opdaget jer.

This is my nativity set. I had it since I was a little girl. I went to a Catholic school and every year the nuns would decorate our classroom with a different nativity set. As a child I did not have the stable, I would build one from a cardboard box and later during the 70's it would be surrounded by purple velvet. But one year my husband gave me this stable. THANK you for all the nice comments - and thank you to all the ladies that accepted my challenge and blog every day too. I am doing my best to visit you all, please let me know if I have missed your blog.

8 kommentarer:

  1. Hvorfor skulle det dog komme bag på nogen at du gik på nonneskole - blid og from som du er, hahahahaha
    Fin fin krybbe og jeg er glad for at din mand har foræret dig en stald, så de ikke skal stå på lilla velour mere ;)

    SvarSlet
  2. åhhh, sååå flot julekrybbe,og at du har gået på nonne skole, ja det vidste jeg ikke,men nonne blev du jo ikke da :)

    ha en flot dag :)

    SvarSlet
  3. Ha ha ha ja den med nonneskole, DER kunne du godt have narret mig !

    SvarSlet
  4. Nonneskole!......nårh ja, du var jo også engel....dengang! ;)
    Fin lille opstilling og mon ikke vi alle har et eller andet julepynt, som betyder noget særligt for os? Her er det bla. en lille (ikke særlig køn)plastik krybbe fra min barndom og en håndmalet julenisse, som var den sidte gave fra min mormor 2 mdr. før hun døde!

    SvarSlet
  5. Det er utroligt at de har fulgt dig siden barndommen, godt de nu har tag over hovedet

    SvarSlet
  6. How nice! And how nice of your hubby to make you the stable! Well done!

    SvarSlet
  7. Min julekrybbe er ikke slet ikke så flot som din - og jeg har også haft flere gennem årene. Men det er nu noget særligt, især som barn, at kigge på det lille sceneri og vente på julen skal komme.

    SvarSlet
  8. Det er altså også bare en rigtig god idé med den julenedtælling. Jeg er ikke hoppet med i år - vidste på forhånd at jeg ikke ville kunne fuldføre det. Men det er hyggeligt at tage på blog-rundfart med så mange nye indlæg :-)

    SvarSlet

Please leave your comment and if you don't have a blog account you can choose anonymous and write your name in your comment for me to know who you are.
Thank you for visiting my blog - I love visits and cherish comments. =0)