10. januar 2013

Kjels fødselsdag i hurtige klip / A few snapshots from Kjels b-day

Min søde mand er passende imponeret over ligefrem at have været nævnt på andre "scrapkollegers" blogge og ligeledes rørt over at have modtaget fødselsdagskort på dagen. Og nu hvor jeg er hjemme fra arbejde har jeg lyntømt mit kamera og kan konstatere at det er MEGET svært at være værtinde, "chefkok" og fotograf på en gang og nå det inden for et fastlagt tidsrum - så det er ikke imponerende fotos i Cecilie-stil jeg kan flashe her. My DH is very flattered being mentioned on "fellow scrappers" blogs and very touched to have received homemade cards for his birthday. I am back home after a LONG day at the office and finally had time to look through yesterdays photos on my camera. Sorry to say there is no award winning pictures there it was a bit difficult to be the hostess, the "chef" and the paparazzi at the same time - but these are some of the best from the day:

Men lad os starte med morgenstunden - hvor Fifty og jeg lavede morgenbord mens Kjel talte i telefon med Mie der ringede for at synge fødselsdagssang.
Starting EARLY in the morning - Fifty and I prepared breakfast while Kjel was on the phone because our youngest DD phoned to sing Happy B-day to her dad:

LIDT kongelig har man jo lov til at være - så vi havde fået garden til at trække op henover morgenbordet!
With our perfect connections to the army it was easy to ask the Royal Guard for some morning duty!

Og når vi fejrer noget her i OSH's HQ er alle mand af huse
and as you can see - the staff at OSH HQ are sure to turn up when it's time for a celebration:

Så er kl. 06.30 sad Fifty selvfølgelig klar ved morgenbordet og venter på dagens fødselar.
It's 06:30 and Fifty is ready and waiting for the B-day boy to arrive!
Det skal ikke være nogen hemmelighed at K fandt  sin fødselsdag som et MEGET skarpt hjørne, så som hustru måtte jeg jo lægge hovedet i blød for at finde en passende, opmuntrende tekst. Og så kom jeg i tanke om dette sjove ordspil, jeg engang har læst et sted og fandt mine QK harer frem. De kunne passende holde et fint skilt med hans navn og datoen. De havde selvfølgelig en pakke med og sørme om der ikke marcherede en lille myre ind fra kanten lige som kortet næsten var færdigt.  Alt papir er fra en sød lille blok jeg købte hos Pia fra KF på Convention.
My DH was a bit worried about turning a leaf and turning 70 and as the good wife I have been trying to think of the perfect card to put a smile on his face. THEN I remembered how perfect English is when you need a silly sentence based on words that sound alike but are spelled in a different way. And I even had the QK hare to go with it.
Her ses dagens mand med et stykke af sin kage og en af Cecilie mors gode Kafka'er (tak for den opskrift) og sin fine badge, som vores gode skotske venner havde fremsendt specielt til dagen
And as you can see - a reception with 50+ guests, some yummy food and here a cake with a candle quickly mad Kjel smile. The coffee bisquit in front is made following Cecilie's mothers recipe - SOO good. Kjel is wearing the perfect badge our good friends from Scotland sent over for his party:


Det er da DET han er !
Here I zoomed on the badge - and 70 years YOUNG - that's what he is!
Skotterne havde også fremsendt fin ballonguirlande og et Happy 70th birthday banner i sort og sølv (som jeg må prøve at fotografere i dagslys - for blitzen var ikke glad for det.
They also sent lovely balloons for decoration and a black/silver banner - have to try taking a picture in the daylight as the banner didn't like the flash.
Og lad og slutte med dagens yngste gæst - lille søde Maysa -
der virkelig godt kunne lide vores frikadeller  =0)

And I will leave you with this cute photo of our youngest reception guest - Sweet Maysa - who had a good time on her little yellow chair, happily munching away on my meat balls. =0)





12 kommentarer:

  1. STORT tillykke med gemalen... kender godt det med at nå at ta billeder... Kram

    SvarSlet
  2. Hope Kjel had a fantastic birthday, I absolutly loved the card that would be a great one for Morten, actually at my age pretty much everyone I know, great to see that the other "man" in your life was able to take part in the festivities too.
    Take care MVH Vikki

    SvarSlet
  3. Det ser ud som om Kjel havde en hyggelig dag, og sikke en sød tekst du havde fundet på der...(Jeg troede han blev 60, indtil jeg kom i tanke om "Storesøster´s" alder, og så kunne det ikke rigtig hænge sammen ;-)
    - han holder sig dælme godt, det må man sige...

    SvarSlet
  4. Dejligt at dagen gik så fint for den unge mand....og han ser da også tilpas glad ud. (og du har ret - han holder sig godt !)
    Skønt kort du har lavet, med den twist af humor vi så godt kan lide...hihi.
    Jeg håber, I holder dampen resten af ugen...ovenpå den store dag.

    Knus fra 1 rask barn, og 2 influenzaramte. (1 på 1. uge og 1 på 2. uge.)

    SvarSlet
  5. Tillykke med manden:-)
    Elsker at læse med på din blog - der er så meget humor ind over og fantastisk kort du har lavet:-)

    SvarSlet
  6. Sikke hyggelige billeder som du / I deler med os! Det ser ud til at Kjel blev fejret med maner! Imorgen har vi også en 70 års fødselar i familien - nemlig svigerfar så jeg må hellere få lavet det kort færdigt!

    Super flot kort - grey hares er da ikke noget at være bange for ;))

    SvarSlet
  7. Hold da op... der var fest og farver...det ser altså hyg'ligt ud...
    Hvor ser han glad ud - og jeg synes jo også, han ser ud, som da du "kom" med ham første gang ;o)
    Imponerende du OGSÅ nåede at ta' billeder... Det er jeg ELENDIG til at huske...
    Knus til dig og K fra "vos"

    SvarSlet
  8. Super skønt kort til manden - og godt du huskede myren.
    Stort tillykke med manden. Det ser ud til, at I alle havde en dejlig dag.

    SvarSlet
  9. Det ser ud som om Kjel havde en dejlig dag, og det er skønt! Sådan en fortjener han bestemt. Kram til jer begge.

    SvarSlet
  10. Stort tillykke med ham, når man holder sig så godt betyder aldre jo intet : )) lyder tilsat det var en rigtig hyggelig dag dejlige billeder selv om du havde mange hatte på : )
    Skønt kort og super godt citat.
    God weekend

    SvarSlet
  11. Sjovt kort. Tillykke med Kjel. Det ser ud som om han er blevet fejret med maner.
    God weekend til jer.

    SvarSlet
  12. Stort tillykke med Kjel. Imponerende antal gæster der dukkede op. Jeg hørte også fra min lille kriger, at frikadellerne var super gode og han ved hvad han taler om, for han spiste sig igennem 10 af dem - bare for at være helt sikker ;-)
    Jeg er vild med dit kort. Det er dejligt barnligt og voksent på samme tid. Og myren! Jeg håber Kjel var tilfreds!
    Knus fra naboen (sørens også at jeg ikke var hjemme)

    SvarSlet

Please leave your comment and if you don't have a blog account you can choose anonymous and write your name in your comment for me to know who you are.
Thank you for visiting my blog - I love visits and cherish comments. =0)